Emeletes élvezet Eta módra



 
1 piskótalaphoz:
  • 5 tojás
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 6 g sütőpor
  • 2 evőkanál víz
  • 2 evőkanál olaj
  • csipetnyi só a tojásfehérjébe
Sütök két kakaós piskótalapot. A tojások sárgáját kikeverem a porcukorral, a vízzel, s hozzáadom az átszitált lisztet, a kakaóport, a sütőport, majd a tojásfehérje keményre vert habját is beleforgatom. Sütőpapírral bélelt, 30 × 40 cm-es gáztepsiben 180°C-on megsütöm (tűpróba).

Krém:
  • 4 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 liter tej
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg margarin
  • 30 dkg kristálycukor
  • 2 evőkanál kakaópor
  • rum
  • 2 csomag zselés cukor
  • 1 csomag hosszúkás babapiskóta
  • 1 csomag gömbölyű babapiskóta
Csokimáz:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 evőkanál étolaj
A pudingokat a tejben megfőzöm. Mikor leveszem a tűzhelyről, még forrón hozzákeverem a kristálycukrot, majd kihűtöm. A vajat és a margarint jól kihabosítom, majd a vaníliás krémhez adom, és jól összekeverem. A krémet két részre osztom és az egyik felébe belekeverem a kakaóport és a rumot, a másik feléhez adom a felaprított zselés cukrot.
Az alsó kakaós lapra simítom a kakaós krém felét, majd hosszúkás babapiskótával kirakom, és rásimítom a többi barna krémet. Erre teszek egy sor gömbölyű piskótát, s rásimítom a fehér krémet, amibe belekevertem az apróbbra darabolt zselés cukorkát. Befedem a másik kakaós lappal. A fehér krémből vettem ki egy keveset mielőtt belekevertem a zselés cukorkát, s azzal kentem be a felső lap tetejét. Beraktam a hűtőbe dermedni, majd lekentem csokival. A barna krémmel díszítettem a sütiket.
A mázhoz a csokit és az olajat összeolvasztottam, majd eloszlattam a sütemény tetején. Egy éjszakára tegyük hűtőbe.
Jó étvágyat kívánok a finom sütihez!

Császár Eta receptje az Eta hagyományos tortái oldalról.


Elkészítése itt található:

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html