Karamell kocka

KÉP


Tészta:
12 tojásból vastag piskótalapot sütök (24 × 35 cm), amit kihűlés után kettévágok

Krém:
10 evőkanál porcukor
2 csomag vaníliás pudingpor
1 liter tej
20-25 dkg vaj vagy margarin, esetleg 3 dl habtejszín

Hab:
2 dl habtejszín

Egy vastag aljú edényben 10 evőkanál porcukrot olvasztok (szárazon, nem kell hozzá semmi). Lassú tűzön kell végezni, nehogy megégjen. 2 csomag vaníliás pudingot kicsi tejjel csomómentesre keverek, majd félreteszem. Közben felmelegítek 1 liter tejet. Amikor már szép borostyánszínű a karamell, akkor ráöntöm a tejet (vigyázva, mert felcsap a gőz!), és addig kevergetem, míg a karamell teljesen feloldódik. Ekkor felforralom, mehet hozzá a tejben oldott pudingpor is, végül besűrítem. Már ekkor nagyon kellemes karamellíze van a krémnek. Hagyom kihűlni. Ízlés szerint habosra kevert vajjal vagy margarinnal is elkeverhetjük, de én felvert tejszínhabhoz kevertem hozzá a kihűlt krémet. Így egy lágy, és nem túl nehéz krémet kaptam, enyhe karamellás ízzel.
Az egyik tésztalapra rásimítom a krémet, befedem a másik lappal, majd ízlés szerint tejszínhabbal és karamellel lehet díszíteni.
Czine Zsuzsanna receptje. 

Ha neked is tetszett a recept, oszd meg másokkal! Köszönjük!


Forrás és még több recept itt található:


Süti ajánlataink:

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html