Kakaós-meggyes kalács

KÉP

2,5 dl langyos tej
3 dkg élesztő
10 dkg kristálycukor
55 dkg liszt
1 nagy csipet só
8 dkg margarin
2 tojássárgája (a fehérje a kenéshez kell majd)
5 dkg kakaópor
35 dkg magozott meggybefőtt

A tésztához az élesztőt kevés langyos cukros tejbe belemorzsoljuk, és felfuttatjuk. A lisztet egy tálba öntjük, belekeverjük a többi cukrot, a sót, a tojássárgáját, a felfuttatott élesztőt, végül az összes tejet. Összeállítjuk, majd az olvasztott margarint is beledolgozzuk, és jó alaposan megdagasztjuk. Ezután a tésztát két részre osztjuk (az egyik legyen egy kicsit kisebb), és a kisebbe belegyúrjuk a kakaóport egy kis víz hozzáadásával. Ezután mindkettőt langyos helyen duplájára kelesztjük.
Ha megkeltek, először a kakaósat nyújtjuk ki kb. fél cm vastag téglalappá, majd félretesszük. Kinyújtjuk a világosat is ugyanakkorára, kevés vízzel megkenjük, és ráhelyezzük a kakaósat. Kicsit rányomkodjuk. Rászórjuk a meggyszemeket, majd két oldalról feltekerjük úgy, hogy összeérjenek. Próbáljuk egy kicsit egymáshoz is “ragasztani” a két tekercset, mert sülés közben úgyis szét akar majd nyílni, de ez minél kevésbé sikerüljön neki. ;) Miután áttettük a tepsibe, lekenjük a kissé felvert tojásfehérjével, letakarjuk, és langyos helyen még 20 percig kelesztjük.
Eközben a sütőt előmelegítjük (én 200°C-on kezdtem meg a sütést, majd amikor már szép piros lett, 170°C-re csökkentettem, és úgy sütöttem át). A 20 perc leteltével a kalácsot újra átkenjük a tojásfehérjével (én megszórtam egy kis darabolt dióval is, de ez nyugodtan elmaradhat), végül a sütőbe téve készre sütjük.

Szabókiné Jung Andrea készítette el Polgári Ferencné Jolika receptje alapján.


Ha neked is tetszett a recept, oszd meg másokkal! Köszönjük!


Forrás és még több recept itt található:



Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html