Francia mákos krémes




 Mézes lap:
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 evőkanál méz
7 dkg vaj
2 tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna

Mákos piskóta:
15 dkg cukor
15 dkg liszt
6 tojás
3 evőkanál víz
fél dl étolaj
fél csomag sütőpor
10 dkg őröletlen mák

Krém:

3 tojássárgája
15 dkg porcukor
2 csomag vaníliás pudingpor
7 dl tej
25 dkg margarin
kevés lekvár
A tetejére:
pirított mandulapehely
2 tojásfehérje
15 dkg cukor

A mézes laphoz a hozzávalókat összegyúrjuk, majd két részre osztjuk. Mindkét lapot kinyújtjuk, és 180°C-on 5-7 perc alatt világosra sütjük. Én a mézes lapokat amikor kisültek, azonnal lekentem egy kis baracklekvárral. A mákos laphoz a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, a vízzel és az olajjal, majd hozzáadjuk a mákot is. A tojásfehérjét habbá verjük és óvatosan a masszához keverjük, végül a sütőporos lisztet is hozzáadjuk.  Sütőpapírral bélelt sütőlapon 180°C-on kb. 20 percig sütjük.
A krémhez a tojássárgákat habosra keverjük a margarinnal. A pudingport a tejjel felfőzzük. Amikor már kihűlt, a tojásos margarinnal összekeverjük. Alulra kerül a mézes lap, rá a krém, arra pedig a mákos lap. Erre ismét a krém, majd a mézes lap. A tetejére a 2 tojásfehérjét gőz felett felvertem a cukorral, és a tészta tetejére simítottam. Szórtam rá pirított mandulaszirmokat is.
Nagyon finom!

Domján Mária receptje.




Forrás és még több recept: http://webcukraszda.hu/francia-makos-kremes/

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html