Túrós-sajtos pogácsa




 25 dkg félzsíros tehéntúró
1 dl tejföl
2 tojássárgája
1 evőkanál só (picit többet fogtam)
5 dkg élesztő
1 dl tej
1 evőkanál cukor
60 dkg liszt
25 dkg vaj vagy margarin
15-20 dkg trappista sajt
1 egész tojás (a megkenéshez)

A túrót át kell törni krumplinyomón (én villával összetörtem), belekevertem a tejfölt, a tojássárgáját és a sót. Az élesztőt a tejjel és a cukorral felfuttattam, a vajat (vagy margarint) a liszttel összemorzsoltam, és a többi összetevővel (kivéve a trappistát) összegyúrtam. Kb. 15 percet pihentettem, majd ujjnyi vastagságú téglalapot nyújtottam belőle, a reszelt sajt 3/4 részével megszórtam, majd a keskenyebb végétől, mint a bejglit feltekertem és 20-30 percet megint pihentettem. Utána kb. 1,5 cm vastagra kinyújtottam és 2 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggattam.  (A képen látható pogik 3 cm-es kiszúróval készültek. ~Andi). Tojással megkentem, majd a maradék reszelt sajttal megszórtam. Kizsírozott és lisztezett tepsin (vagy ha van, szilikon vagy teflon lapon) előmelegített 200-220°C-os sütőben szép aranybarnára megsütöttem.

Ebből a mennyiségből,  1,5 cm vastagságúra kinyújtott tésztából, 2 gáztepsi lesz tele. Ha szeretnéd, hogy ropogós legyen a sajt a pogácsa tetején, keverd össze 1 púpos evőkanál liszttel.

Novacsics Gábor receptje.




Forrás és még több recept: http://webcukraszda.hu/turos-sajtos-pogacsa-2/

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html