Oreo kekszes fehér csokis szelet




 Oreo keksz helyett a Lidl-ben kapható olcsóbb Neo keksz is tökéletesen megfelel!
20 dkg vaj
30 dkg fehér csokoládé
30 dkg kristálycukor (kevesebb is elég!)
4 tojás
2 evőkanál vanília kivonat
30 dkg liszt
1/2 teáskanál só
1-1,5 csomag Oreo keksz

Díszítés:
5 dkg étcsokoládé
1 evőkanál olaj

Melegítsük elő a sütőt 160°C-ra. Béleljünk ki egy 30 × 23 cm-es tepsit sütőpapírral úgy, hogy hagyjuk a szélein egy kicsit túlérni, így könnyedén ki tudjuk majd emelni a sütit.
Kis lángon, folyamatos kevergetés közben olvasszuk fel a vajat és az összetördelt csokoládét. Amikor teljesen felolvadt és egynemű, vegyük le a tűzről és adjuk hozzá a cukrot, a tojásokat és a vaníliát, majd mehet bele a sóval elkevert liszt. Dolgozzuk ki szép simára. A négyrét tördelt kekszeket óvatosan forgassuk bele (én most dupla töltelékeset vettem, és egy csomaggal nem találtam elégnek, ezért tettem hozzá még 3-4 db-ot). Az így elkészült masszát töltsük a tepsibe, majd süssük 30-35 percig, amíg a teteje elkezd pirulni, de vigyázzunk, nem szabad túlsütni! Ha kész, hagyjuk szobahőmérsékleten 3 órahosszáig hűlni, végül díszítésként csorgassunk rá olvasztott csokoládét.

Szóval így szól az eredeti recept.
Jómagam annyit változtattam rajta, hogy a kikavart masszát elfeleztem, majd egy csomag puncsízű pudingport kevertem az egyik részéhez, és csak ezután forgattam bele fele-fele arányban a kekszeket, a kétszínű masszát pedig vegyesen töltöttem a tepsibe. Azért nem így írtam le a receptet, mert különösképpen nem vittel fel a szín, vagyis nem annyira, mint reméltem, úgyhogy szerintem felesleges variálni. A másik pedig a cukor mennyisége, ami nyugodtan lehet kevesebb. Ez egy eredeti amerikai recept, ők így szeretik, de véleményem szerint nekünk kevésbé édesen is nagyon ízlene… ;)
Mindent összevetve, ez egy végtelenül egyszerű, gyors, ötletes, nagyon mutatós finomság. Jó étvágyat kívánok, aki kipróbálja!

Szabókiné Jung Andrea receptje.




Forrás és még több recept: http://webcukraszda.hu/oreo-kekszes-feher-csokis-szelet/

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html