Klasszikus tiramisu




 Piskótatészta:
6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál kristálycukor
1 csomag sütőpor

Krém:
500 g mascarpone
6 tojás
6 evőkanál kristálycukor
2-3 dl kávé
2-3 dl tej
2 csomag vaníliás cukor
6 evőkanál rum aroma
kakaópor (nem cukrozott!)

A krémhez a tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 6 evőkanál cukorral és a vaníliás cukorral kikeverjük. Hozzáadjuk a mascarponét és a rum aromát, majd az egészet jól összekeverjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a mascarponés krémbe forgatjuk. A kávét cukorral ízesítjük és tejet öntünk hozzá.
A piskótát én 6 egyenlő darabra szoktam vágni, majd a darabokat vízszintesen is elfelezem. Abban a tepsiben állítom össze, amiben sütöttem a piskótát (36 × 24 cm). A kisebb piskótalapokat óvatosan megmártjuk a tejeskávéban, vigyázva, hogy ne ázzanak el! Kirakjuk így egy réteggel a tepsit (a kávés része van alul a piskótának). Erre jön a mascarpone krém fele, majd alaposan megszórjuk kakaóval. Ne spóroljunk a szórással, nem rontja el, sőt! Erre újabb kávés piskótaréteg jön és végül a maradék mascarpone krém, tetejére pedig megint megy a kakaópor.


Elvileg 2-3 óra hűtés után fogyasztható. Én várni szoktam vele egy éjszakát. Tejszínhabbal díszítve tálalom.
Boribonka receptje.





Forrás és még több recept: http://webcukraszda.hu/klasszikus-tiramisu/

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html